En Güzel Yemek Tarifleri

FIRIN POŞETİNDE KAŞARLI BONFİLE

0



‎"Ele geçen şeyin tadı, tuzu, değeri, oraya varmak için çekilen yol zahmeti kadardır. Çölün tozunu yutmayan, dilini dudağını çöl güneşinde çatlatmayan zemzemin lezzetini bilemez.. Ömür boyu hayalini kurmayan Kabenin kadrini tartamaz.. O halde önce yan ki su seni kandırsın, Acık ki ekmek damağında bir lezzet bıraksın. Özle ki bulduğunda gerçekten bulmuş olasın..HZ MEVLANA
Hayırlı ,huzur ve mutluluk dolu güzel  günler canlar)))Mevlana' nın her sözü beni benden alır .Her söyleyişinde sanki sadece beni uyarıyor gibi hissederim. Burada da çok güzel söylemiş Mevlana gene bana demiş sanki özle ki Kabe'yi kıymetini daha iyi bilesin ...Neyse zaten çok özlüyorum... vakit gelene kadar gene yanarak özlemeye devam edeyim Kabe 'mi....


 Kuzunun en yumuşak  yerinden harika dövülmüş 1 kg bonfileyi . kızartıp sofraya kuru kuru koymak  istemedim ...İyi pişmesini istedim çünki öyle seviyoruz eti  iyice pişmiş olmalı..  Fırın poşetinde etlerin daha iyi piştiğini düşünürüm hep ) öyle yapayım dedim  bir sarımlık olacak şekilde ayarladım etleri arasına kalın dilim kestiğim kaşardan koyup   iyice lezzetlendirdim  bonfileleri ...İnanın enfes oldu lokum gibi pişti et  )) denemenizi tavsiye ederim işte tarifim:)
GEREKLİ OLANLAR:
1 kg bonfile
1 küçük boy kaşar
1 çay bardağı  zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı zerdeçal
tuz
gerektiği kadar kürdan
1 adet fırın poşeti
SUYUNU HAZIRLAMAK İÇİN
1 yemek kaşığı  salça
2 su bardağı  kaynar su
HAZIRLANIŞI:
Etleri 1 saat önceden derin bir kapta zeytinyağı ve baharatları katıp ovcalayıp dinlendirelim .
dinlenen etlerin içine kalın bir dilim kaşar koyu rulo yapıp kürdanla tutturalım bütün etleri bu şekilde hazırlayalım
Fırın poşetini  tepsinin içine koyup etleri yanyana poşetin içine dizelim .
iki bardak  kaynar suyla  salçayı karıştırıp etlerin üzerine gezdirelim ve poşetin ağzını bağlayalım .
250 derecede ısıttığımız fırında tahmini 40 -45 dk pişirelim (suyu çok az kalana kadar)




YEMEK AŞKINDAN HEDİYE VAAAAR......http://syemeks.blogspot.com/HERKESE BOL ŞANS



0 yorum:

Yorum Gönder